"La naturalesa és gran en les coses grans, però és grandíssima en les coses diminutes. "

"La naturalesa és gran en les coses grans, però és grandíssima en les coses diminutes." Jacques-Henri B. De Saint-Pierre

HORT EL MOLÍ

En l'hort toca, olora i embruta't, però, sobretot, aprén de la terra tot el que et pot ensenyar. 


La classe de 1r A collint carlotes.

La classe de 2 anys ha collit les primeres carabassetes del seu bancal. Després s’han divertit pintant a l’aula naturalesa.



Classe 5 anys B

La classe de 2 anys no pot esperar a la collita i busquen carabassetes per l’hort.

3r A planta encisams al seu bancal.

4t A torna a l’hort a collir més faves.



4t B collint faves a l’hort.




La clase de 3r C va a l'hort a collir faves.

4 anys A va a l’hort a collir les seues bledes.

1r A planta tomaques, cebes i encisams.

5é C planta albergínies a l’hort.

La classe de 3 anys B collint carlotes.


5 anys B planta bledes a l’hort.

La classe de 4 anys A s’ha divertit collint bledes.




La classe de 2 anys ha collit mandarines.










1r B planta cols i remolatxes.



1r A planta coliflors i remolatxes.

CURS 2022 - 2023



La classe de 5 anys A planta esponja vegetal a l’hort. I també agafa mores del pati de primària per fer un taller de melmelada.

La classe de 3r A baixa a l’hort a collir encisams.

La classe de 5é A collint bledes a l’hort.

La classe de 2n C va a collir encisams al seu bancal.

Classe de 1r A plantant bajoquetes.


La classe de 2 anys planta tomaques cherry.

4 anys B

4 anys B

4 anys B

La classe de 5 anys B ha collit les seues primeres faves. Han aprofitat la visita per collir un encisam de cultiu hidropònic i han pogut observar com són les arrels d’un encisam.

La classe de 3r A ha collit carlotes.

La classe de 1r A ha destapat i s'ha trobat amb coliflors. Que grans!

La classe de 4t A comença a collir tirabecs. També aprofiten la visita per visitar l’estació meteorològica.


Últim dia del trimestre i la classe de 2n C planta encisams abans d’anar a veure als Reis d’Orient.

2n C es diverteix a l’hort agafant remolatxes.

6é C collint remolatxes del seu bancal.

Les classes de 5 anys visiten els arbres fruiters del pati de primària i fan la primera collita del mandariner.


La classe de 4 anys A planta faves.



1r A

La classe de 2n C plantant remolatxes.


4t A i 4t B plantant tirabecs al seu bancal.


Les classes d’Infantil de comencen el curs visitant l’hort i planten faves als seus bancals.
5 anys A

4 anys B

3 anys A

2 anys



CURS 2021 - 2022
La classe de 4t A visita el seu cultiu de fesols tendres i aprén sobre plagues. Estan plenes de pugó!

La classe de 5 anys C ha collit uns raves molt saludables.

3r B va a l’hort a collir encisams.


La classe de 5 anys A visita el cultiu hidropònic i també observa els altres cultius de l’hort.

4t C cull encisams. Estan gegants!

4t B comença a collir cols lombardes.


Per fi les lufes de Primer Cicle estan llestes! 1er C fa un taller per a pelar-les, traure les llavors i blanquejar-les per a poder-les gastar d'esponges a la dutxa o de fregalls a la cuina.





1r C treballa en equip i planta cogombres a l’hort.

La classe de 5 anys collint les primeres faves.

La classe de 1r B cull xampinyons.

3 anys B cull escaroles a l’hort.


4t A comença a collir coliflors.

4t A ha tapat les seues coliflors per a blanquejar-les. També han aprofitat per a visitar els altres cultius.

La classe de 3r A ha posat unes canyes i unes cordes al seu bancal de faveres.



ELS XAMPINYONS
A l'escola estem cultivant xampinyons! Voleu saber el que són? Us ho expliquem.


Són part del
Regne Fungi i per tal raó es comporten diferent a les plantes i animals. Els fongs són organismes que és diferencien dels plantes per no tindre ni arrel, ni fulles ni tija. Els xampinyons són organismes heteròtrofs, no poden sintetitzar el seu propi aliment, és a dir, necessiten substàncies prèviament sintetitzades per altres organismes. En la naturalesa els fongs s'encarreguen de reciclar nutrients dels organismes que han mort. Estan formats per filaments de cèl·lules que es reuneixen en fascicles

Tampoc tenen clorofil·la, per tant s'alimenten de la matèria orgànica de l'exterior. A més, no necessàriament requereixen llum per a créixer. En l'escola els estem cultivant en una zona molt fosca i humida

El xampinyó és un tipus de fong comestible. La part del xampinyó que més s'incorpora en els menjars és el cos, format pel pell i el barret, mentre l'altra part (miceli) roman en el substrat. Aquesta part és de color blanc, perquè entre els seus brins queden atrapades bambolles microscòpiques de gasos que, quan reflecteixen la llum, produeixen un to blanc.

Mireu ací els primers xampinyons que ja comencen a créixer! 

Cultivar xampinyons
 
Com tots els fongs, el xampinyó creix a partir d'espores, que són cèl·lules amb la mateixa funció que les llavors. Quan troben les condicions adequades, germinen i produeixen estructures que es diuen hifes. Aquestes es ramifiquen i formen el miceli, que és una massa d'aqueixes hifes que produeix els cossos fructífers, que serien com els fruits d'un arbre. 

El xampinyó és, en aquest sentit, el “fruit” d'un fong que en estat natural no és visible a primera instància. 

Cultivar-los és més simple del que sembla i, en ser un dels aliments que pots menjar una vegada i tornar a créixer sempre, la seua producció pot continuar fins que no dispose més de nutrients del substrat.

La classe de 5é C cull lletugues romanes, trocadero i fulles de roure morades.

I el grup de 5é A ha envoltat les faveres amb cordes per a que no molesten als corredors. Moltes gràcies!

Qué contenta està la classe de 4 anys B amb la seua collita d’encisams!

A la classe de 4 anys A li ha encantat collir els raves del seu bancal. Ha sigut molt divertit!

La classe de 3 anys A collint encisams del seu bancalet. Estan boníssims!



La classe de 3 anys B va a l’hort a collir encisams. Com han crescut!

La classe de 1r B ha anat a collir les llufes que ja estan seques. En no res les podran pelar i utilitzar com a esponges vegetals.

La classe de 5 anys C treballant el seu bancalet.

4t B plantant col lombarda en Halloween.

La classe de 3 anys A replega cacaus de l’hort i planta encisams.

La classe de 5 anys A plantant tirabeques a l’hort.

2n A arreplega les llavors d’alfàbega per poder tornar a plantar.

La classe de 3 anys B hem començat el treball en l'hort. Hem plantat encisams. Quina activitat més divertida!

També hem recol·lectat cacauets...
Sabíeu que creixen en una planta baix terra?


La classe de 4 anys B planta a l’hort encisams i cebes.

Els alumnes de 6é A han plantat tirabecs, una varietat de pésols que es mengen tendres i sencers (tant les llavors com la baina).

Les classes de 3r i 4t han baixat a l'hort a collir els gira-sols. Els han portat a l'aula experiencial i ara hem d'esperar una mica perquè les seues pipes estiguen totalment seques.


La classe de 6é B ha anat a collir la dacsa. També han preparat les panotxes per a penjar-les i deixar-les assecar. Prompte podran gaudir d’unes roses ecològiques!


Gràcies al treball de mestres voluntaris durant l’estiu, comencem el curs amb l’hort El Molí ple de nous cultius: esponja vegetal, gira-sols, dacsa i cacaus.


CURS 2020 - 2021

LA CLASSE DE 5é C COLLINT ENCISAMS



2n C comença a collir raves del seu bancal. Ara a esperar que engreixen els que queden i els pimentons.

A l’hort escolar disposem d’una estació meteorològica on es pot mesurar temperatura, direcció i velocitat del vent, i la quantitat de pluja per metre quadrat.

La classe de 1r C baixa a l’hort a collir les creïlles que tenien al seu bancal.

La classe de 2n A planta tomaqueres, cebes, lletugues i clavellons al seu bancal. 

La classe de 1r A també prepara el seu hort “amanida”. Planta al costat de les tomaqueres: lletugues, cebes i clavellons.

La classe de 3r B ha collit les cebes que quedaven al seu bancal. Després ha treballat la terra i ha plantat cacaus.

La classe de 2n B ha plantat un hort "amanida" amb tomaqueres, lletugues (fulla de roure morada i verda), cebes morades, alfàbega i clavellons.

La classe de 5é C arruixant amb té de plàtan i removent la terra...
I plantant encisams també!

El pare de Joan de 2n B ha muntat un hotel d’insectes per al nostre hort “El Molí”. 
Moltíssimes gràcies de part nostra i de totes les abelles i vespes de l'escola!

UN HOTEL D’INSECTES! QUÈ ÉS?

Els hotels d’insectes són refugis artificials per a diverses espècies d’insectes i altres artròpodes que necessiten forats i galeries excavades a la fusta morta per reproduir-se i passar l’hivern. Actualment, moltes d’aquestes espècies tenen dificultats per trobar els refugis i la fusta morta necessària per a la seva supervivència, és el cas, per exemple, de les abelles solitàries, grans pol·linitzadores i essencials per la supervivència de moltes plantes i cultius i que a més a més estan amenaçades pels pesticides.

Les espècies que s’instal·lin a l’hotel d’insectes també ens poden ajudar a mantenir a ratlla les plagues perjudicials per a les plantes de l’hort o el jardí com les cotxinilles o els pugons, ja que moltes són carnívores. A més, els hotels d’insectes són molt beneficiosos per augmentar la biodiversitat, ja que no només afavorim les poblacions d’insectes sinó que tot l’ecosistema en surt beneficiat, especialment els ocells -com les orenetes- que s’alimenten d’insectes.

Llavors… què millor que muntar un bon hotel per aprofitar tots aquests beneficis.

RAONS PER FER UN HOTEL D’INSECTES

  • Augmenta la biodiversitat de l’indret.
  • Dóna refugi hivernal a animals que ho tenen difícil especialment en ambients urbans.
  • Afavoreix la pol·linització de les flors de l’hort o jardí.
  • Ajuda a prevenir i combatre plagues.
  • Pot ser una bona eina pedagògica d’observació i creativitat.
  • Pot ser utilitzat amb finalitats científiques i en projectes de ciència ciutadana.
- la cançó de l'hotel d'insectes -


La classe de 4t C ha plantat bajoquetes boby hi ha encoixinat el bancal amb palla.

5é B agafa la seua collita de col llombarda.

La classe de 2n B ha collit lletugues de dos tipus diferents.

La classe de 1r B ha collit els encisams.

5é C cull les cols que han cultivat al nostre hort.

La classe de 5é A agafa l’última coliflor i planta tomaques cherry!

La classe de 4 anys B cull els raves que li quedaven.

4th A & B are having fun at the Easter egg hunt!

La classe de 5 anys C va a l’hort i treballa molt: cull julivert, planta més maduixes i encoixina el bancal amb palla.

La classe de 4 anys C planta al seu bancal de l’hort encisams de fulla de roure i romana. Ara a cuidar-los perquè cresquen.

4th C class is having an Easter egg hunt in the school garden. 

El nostre favar no para i la classe de 6é C torna a l’hort a collir més faves.

La classe de 3r B prepara la terra del seu bancal perquè les cebes es facen grans i gaudeix observant la resta de cultius.

La classe de 3r C ha plantat sis albergínies i, com aquest cultiu necessita calor, han posat mini hivernacles.

La classe de 5 anys C ha anat a collir maduixes i han descobert que s’estan podrint perquè estan en contacte amb la terra. Per a resoldre aquest problema, els alumnes han posat palla. També han observat que algunes maduixes se les mengen els pardalets. Pròximament posarem una malla anti pardals per a evitar que torne a passar.

Quarta collita d’espinacs de 4t C. Quin bancal més productiu!

La classe de 6é A amb la seua primera collita. Quina col més gran!

Ja estem començant a plantar els cultius de primavera-estiu. La classe de 2n A ha sigut la primera a plantar tomaques de canya. Molt bon treball!

La classe de 1r A ha plantat 8 tomaqueres de cor de bou. Que ganes de veure-les créixer!
La classe de 4t A ha plantat tomaques de pera i de canya. I també han anat a veure com creixen els diferents cultius que hi ha a l’hivernacle.

Els mestres posant grava a l’hort per evitar l'excés d'humitat i les males herbes. Gràcies a l'Ajuntament, que ens ha proporcionat la grava.

2n C planta al seu bancal diferents tipus de pimentons: italià, groc, de torrar, del padró i havà.

Tercera collita d’espinacs del bancal de 4t C.

La classe de 4 anys B ha collit els raves del seu bancalet.

La classe de 5 anys C ha collit els alls tendres que tenien al seu bancal i han observat com creix el julivert.

3r B ha collit part de les cebes del seu bancal. Ara a esperar que es facen ben grosses les que queden.

La collita de la classe de 4 anys C. Quins raves més saludables!

2n C baixa a l’hort a collir els encisams que els quedaven. Ara hauran de treballar el bancal i preparar-lo per a tornar a plantar.

La classe de 3r A torna a collir més remolatxes. Que grans estan! També aprofita la visita per a treballar el seu bancal.

El professorat fent tasques de manteniment de l’hort i dels jardins del col·le.

2n A ha collit escaroles i encisams.

Segona collita d’espinacs del bancal de 4t C.

2n C ha començat a collir el seu bancal, amb dues varietats d’encisams.

Quin bròquil més saludable ha cultivat la classe de 4t A!

3r A fa la seua primera collita de remolatxes. I encara en tenen moltes més!

5é A arruixa el seu bancal amb té de plàtan, un abonament natural ric en potassi fet amb corfes d'aquesta fruita.

6é B adoba el seu bancal de faves i visita l’hivernacle.

L'alumnat de 5é B en l'hort llevant males herbes.

Primera collita del bancal de 1r C. Quins encisams més saludables!

Les classes de 5é C i 6é B removent la terra de l'hort per a facilitar la seua irrigació.


Victoria ens ha preparat una visita molt especial. De qui serà tota aquesta roba?







La classe de 3 anys B posa en funcionament el vermicompostatge. Han preparat la seua nova casa i els han donat de menjar.                                                                                                                                                                    Què és el vermicompostatge? És una tècnica de compostatge ràpid d'aliments, que es produeix en una vermicompostera i aprofita la capacitat degradativa dels cucs: en poques paraules és un mètode ecològic per a donar-los valor als residus orgànics.                                        El principi és simple: els cucs es mengen les deixalles orgàniques i de les seues dejeccions es forma el compost, que és un potent fertilitzant natural. Usar una vermicompostera ajuda llavors a reduir significativament la quantitat de deixalles orgàniques domèstiques i a transformar-los en adob per a les nostres plantes. 
Com funciona?
1. Es comença posant en la safata de dalt les deixalles orgàniques.
2. Els cucs comencen a menjar-los i la degradació d'aqueixes restes produeix aigua, que va filtrant cap avall.
3. Quan aqueixa primera safata s'acaba d'omplir, se li agrega una altra damunt: ací se li aniran tirant més restes perquè els cucs, a la recerca de menjar, passen a la nova safata a través dels clots en el fons.
4. Després de diversos mesos (de 4 a 6) els residus de la primera safata s'hauran transformat en vermicompost, llest per a recol·lectar. 


Posem en funcionament 
la nostra compostadora. 

Una compostadora és un recipient o depòsit amb les característiques adequades per a realitzar la pràctica del compostatge, és a dir, la transformació dels residus orgànics en compostos, a nivell domèstic.

El compost o la composta és un producte obtingut a partir de diferents materials d'origen orgànic, els quals són sotmesos a un procés biològic controlat d'oxidació denominat compostatge. Posseeix un aspecte terrós, lliure d'olors i de patògens, i és emprat com a abonament de fons i com a substitut parcial o total de fertilitzants químics.

La composta s'usa en agricultura i jardineria com a esmena per al sòl (abonament orgànic), encara que també s'usa en paisatgisme, control de l'erosió, recobriments i recuperació de sòls. Va ser estudiada pel químic alemany Justus von Liebig.


Donem les gràcies a Carlos, que ens ha ajudat a fer casetes per als caragols del nostre hort.

La classe de 5 anys B planta llavors de carlotes.

La classe d’Infantil de 4 anys A planta pensament al nostre hort.


La classe de 3 anys B planta caputxina a l’hort.


La classe de 2n B sembra canonges i rúcula al seu bancal. 


La classe de 4 anys C visita l’hort i planta raves.

La classe de 5 anys C planta alls i julivert.

La classe de 3 anys A planta calèndula i visita la caseta d’atifells de l’hort.





El pare de Joan de 2n B ens ha fet una compostadora amb palets. 



Moltes gràcies!!!

4t B PLANTA BLEDES ROGES, GROGUES I VERDES.



4t C PLANTA ESPINACS




3r C PLANTA PÉSOLS


 

 

MUNTEM ELS BANCALS



 


El dijous, 3 de setembre, amb l'ajuda de pares, començarem a muntar els bancals al nou "Hort el Molí".



ELS ALUMNES DE 1r B PLANTEN AL SEU BANCAL

Els alumnes de 1r B planten llavors de rúcula i canonges.

ELS ALUMNES DE 1r C PLANTEN AL SEU BANCAL

Aquesta vesprada els alumnes de 1r C de Primària han gaudit amb la plantació de romana i trocadero. L'activitat s'ha desenvolupat de manera lúdica i cooperativa.


TALLER DE FAMÍLIES A L'HORT EL MOLÍ


El dijous 15-10-20 a la vesprada vam realitzar un taller de famílies a l'hort el Molí. Gràcies a la seua col·laboració, la compostadora ja està envernissada i els bancals de 3r EP ja estan preparats perquè l'alumnat puga plantar a la setmana vinent.


ACOIXINEM ELS BANCALS


L'alumnat de 2n B ha començat a encoixinar els bancals utilitzant les fulles seques qui hi ha al pati.